tisdag 11 januari 2011

Ett litet nystan bland alla andra

Mamma behövde en vinst till ett lotteri och jag tänkte att jag kunde bidra med ett par virkade vantar. Så jag bestämde mig för att få ihop dom av restgarner jag hade hemma. När bara en liiiten bit på tummen var gjord så tog garnet slut!! Vojne, vojne.. Så det var bara att dyka ner i garnlådan och leta, och titta vad jag hittade... Ett litet nystan bland alla andra... och det räckte precis till att få vantarna färdiga  :)  (får ursäkta de dåliga bilderna..)


Beskrivning: Virkade vantar
Mönster: Eget
Garn: Eskimo
Virknål: 6,5 cm.
Kommentar: Ja, kolla vad man kan få ihop av lite rester man har sparade. Skönt att jobba ner högen lite..

Här är det "färdiga resultatet". Det värsta jag vet... att fästa trådarna, lämnade jag över med varm hand till mamma.

1 kommentar: