söndag 19 december 2010

Enkla virkade vantar

 



Jag gick en liten kurs häromveckan för att lära mig virka tjocka vantar. Hade jag fått mönstret i handen så hade jag ju faktiskt fixat dom utan att gå på kurs. Men det är ju alltid kul att träffa lite folk och sen får man ju alltid ett eller annat tips i alla fall.
Detta blev resultatet i alla fall... Ett par svarta, virkade med virknål 6 och bara smygmaskor.. Garnet är Eskimo. I mönstret står det "virka väldigt löst"... Ja, och det försökte man ju, men gick inget vidare... Tighta blev dom, de går på handen, men inte mycket mer utrymme där... Nu har precis avslutat par nummer 2 dom blev mycket bättre. Bilder på dom kommer efter den 24:e.



5 kommentarer:

  1. Vill du visa mönster?

    Virktokig

    SvaraRadera
  2. Absolut. Ge mig din mailadress så skickar jag mönstret till dig.

    SvaraRadera
  3. Hej! Jättefina vantar du har virkat! Liksom ovanstående kommentar undrar även jag om du vill dela med dig av mönstret? Har försökt hittat bra beskrivningar på virkade vantar, men resultatet är ganska tunt och dessutom hittar jag inte lika fina vantar som dessa någonstans! min mail är sara_nordh@hotmail.com (hittar inte någon mail till dig här någonstans)om du känner för att dela med dig av mönstret. vänliga hälsningar, Sara

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Vilka fina vantar!
    Jag har precis hittat till din blogg och det glädjer mig för nu har jag mycket fint att titta på och bli inspirerad av! :)
    Jag skulle hemskt gärna vilja ha detta mönster om det går. Min maila är forsberg_veronica@hotmail.com
    Ha det gott!
    Mvh
    Veronica

    SvaraRadera
  5. Hej.. Jag har också gått kursen men slarvat bort mönstret.. Har du möjlighet att sända det till mig??
    71monica@hotmail.se
    //monics

    SvaraRadera