onsdag 31 mars 2010

Rosa sjal till mor

Rosa, rosa, rosa... så fort jag ser nåt rosa tänker jag på kära mamma. Såå... Det är klart att mamma skulle få (ännu) en rosa sjal när hon fyllde år igår.. Stickade snabbt ihop en smal sjal till henne i lite garner jag hittade hemma. Återigen gör jag saker i sista stund, så tyvärr blir det aldrig riktigt bra och inte som man tänkt sig.

Det rosa garnet är Colinettes bomullsgarn Banyan i färgen Alizarine och sen är det bara ett Vivaldigarn jag hade hemma. Inte allra bästa kombinationen, eftersom det ena är lite mer åt gammelrosa hållet, så det ser lite smutsigt ut ihop med de andra härligt rosa färgerna.. Men jag gillar effekten att det nästan blir lite osynliga ränder.

Sen gav jag henne en härva Giotto och ett par stickor 12 som en kul grej. Det ska bli kul och se om hon stickar sig en egen sjal eller nåt av det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar