söndag 22 januari 2012

Calm Cowl

Ännu en halstub och i favoritfärgen grå. Skillnaden på denna, jämfört med andra tubar jag gjort, är att den är virkad och i ett akrylgarn. Vet inte anledningen till att jag köpt hem detta garnet överhuvudtaget, men nu är jag av med det i alla fall. Positivt med den, är ju i alla fall att den inte kliar mot halsen.. Detta har varit en virkning jag i stort sett bara gjort på jobbet, vid frukosten och på lunchen. Mycket enkelt och avkopplande mönster... Skönt också med virkning, när man slipper maska av. Det är bara att köra på tills man är nöjd med längden.



Beskrivning: Virkad tubsjal
Mönster: Calm Cowl (Ravelry)
Färg: Ljusgrå
Virknål: 5 mm
Övrigt: Enkelt och avkopplande mönster.

3 kommentarer:

  1. Den var verkligen snygg. Jag virkade en liknande på frihand, men måste ha gjort nåt knas eftersom den blev vidare och vidare ju längre jag höll på. Ska göra om den och hade jag bara inte varit hysteriskt rädd för engelska mönster så hade det blivit denna.

    SvaraRadera
  2. Ibland är det faktiskt så att det är det enkla som blir det snyggaste!/ Annika

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har också lite svårt att tyda engelska mönster. Någon som har översatt det här mönstret till svenska? Jag tar tacksamt emot mönstret då :)
    Mvh Annika

    SvaraRadera