söndag 13 februari 2011

Mitt egna iPad-fodral

Mitt första egna lilla påhitt eller ja, mönster, kanske man skulle kunna kalla det också. Det har ännu inte kommit på pränt, så än så länge får det bara vara ett litet påhitt. Och så här i efterhand är det några saker jag borde gjort lite annorlunda.. Men det får bli mina hemligheter.


Beskrivning: iPad-fodral
Mönster: Eget
Garn: Drops Karisma. Ca 2 nystan.
Stickor: nr 4,5
Kommentar: Stickade fodralet fram och tillbaka med 4 räta, 4 aviga. Sidorna är slätstickade men valde att ha avigsidan ut.  Locket är också slätstickat fast här med rätsidan ut. Den fick också en virkad picotkant, vilket gjorde att locket blev mycket stadigare. Sen sydde jag ihop den längs långsidorna.



5 kommentarer:

  1. Det blev väldigt fint. Där kommer din iPad att ha det mysigt :) Snygga foton också.

    SvaraRadera
  2. Duktig du är, den är ju jättefin!

    SvaraRadera
  3. Jag har letat som en tok efter fint fodral till iPad men hittar inget jag gillar. När jag såg din fina stickade variant var det kärlek vid första ögonkastet! Skulle inte jag kunna få beställa/köpa en sån av dig? ;-)
    // linda@bitstream.nu

    SvaraRadera