torsdag 1 mars 2012

Jackie är klar..

Häromdagen invigde jag äntligen min tredje stickade tröja. Riktigt varm och gosig är den, tror faktiskt den kommer bli mycket använd. Det är ett mönster från Drops och tror faktiskt att jag fastnade för modellen mest för att tröjan på mönstret var grå :). Som de flesta av er vet, så är det ju min favoritfärg.. Men på ett stickcafé  i höstas, såg jag en annan som gjorde just denna, men i denna rostorange färgen istället och jag tyckte den var så härlig.

Beskrivning: Flätstickad tröja
Mönster: Jackie
Garn: Drops Nepal
Färg: 2920m Orange
Stickor: nr 7 mm
Övrigt: Det bästa med denna modellen är att den stickas nerifrån och upp, på rundsticka, så det enda som behöver sys är en liten söm under armen. Jag gjorde strl S, så den är kanske i lite minsta laget, jag stickar ju så hårt..

8 kommentarer:

  1. Jättesnyg!!!!!
    oj så sugen jag blev på att sätta igång att sticka med ;)
    /Michaela

    SvaraRadera
  2. Ursnygg!! Vad du hinner med mycket. Men det kanske är så det blir om inte BARA startar nytt hela tiden....

    SvaraRadera
  3. jättefin,gillar färgen
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg, skulle med vilja göra en sån men har aldrig gjort något eget plagg så vet inte om den är så bra att börja med :)

    SvaraRadera
  5. Tröjan blev verkligen görsnygg!!
    Helt rätt fel! :-)

    SvaraRadera
  6. Den blev jättesnygg och du passar så bra i den färgen!

    SvaraRadera
  7. Super, supersnygg! Färgen underbar! Halkade in på din sida efter att ha läst ett inlägg om tvåändsstickning. Kan mycket varmt rekommendera dig en kurs genom stickkurs.se Jag och samtliga deltagare var mer än nöjda! Nu vill vi gå fortsättningskurs!

    SvaraRadera