onsdag 29 februari 2012

Krokning

Igår var det kurs på Umbra i krokning. Svårt att förklara vad det är, men enklast är väl att det är en blandning mellan stickning och virkning. Man använder en lång virknål eller som jag föredrar, en KnitPro-virknål med kabel.



Det var Patrick Hassel-Zein som inspirerade och lärde oss konsten.



Jag jobbade i butiken under kvällen, så jag hann inte så långt på mitt projekt.. Men som vanligt kunde jag inte låta bli att fortsätta när jag kom hem, så den blivande halsduken börjar ta form. Kan ju nämna att det är inget man gör om man vill få något färdigt snabbt.. Det tar tiiiid, men är attans roligt! Jag tycker nästan baksidan blir finast.



1 kommentar:

  1. Sånt som tar tid går an men inte mer. Hur som helst, snyggt blir det. Mycket fint!

    SvaraRadera