måndag 15 mars 2010

Grodan G - tillägnad Gustav!


Vilken berörande historia jag råkade läsa om igår när jag letade roliga amigurimi-mönster. Som vanligt när man surfar runt på olika bloggar vet man aldrig var man hamnar till slut. Man klickar på länkar, bilder och kommer vidare och får ibland läsa de mest otroliga livsöden. Just denna är en sådan. Fick igår läsa om 13-åriga killen Gustav, som gillade att pyssla, men även om hans kamp mot lymfkörtelcancer. Här kan ni kan läsa mer om Grodans uppkomst , Gustavs egen blogg och även Gustavs mammas blogg.

Detta berörde mig så mycket.. så jag satte mig direkt igår att virka min egen groda till minne av Gustav, min allra första amigurimi dessutom.. Den, och kanske några till, som jag tänkte knåpa ihop, ska gå i ett kuvert till Gustavs mamma och samtidigt skänka en peng till barncancerföreningen.

Här hittar ni Jonnas Grodmönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar