tisdag 20 april 2010

Inte mycket nytt...

..så jag tänkte visa lite gammalt istället. Här är en trekantssjal jag gjorde i höstas. Det har jag bara gjort med räta och släppta maskor i Malabrigo Gruesa och jag har för mig att färgen heter Lettuce.
Sen, till det.. en mössa och handledsvärmare från boken Knitted by me. De är stickade av Drops Eskimo.Fatta... jag har glömt mitt sticke hemma idag... Huh, känns mycket märkligt, jag har ju det med mig överallt annars. Annars så kämpar jag på med min Ishbel, tyvärr är jag forfarande inte så nöjd med färgen men jag har bara bestämt mig för att jag ska göra den färdig så får vi se vad det blir av den sen. Ska försöka få till en bild hur långt jag kommit och lägga ut snart..
Nu är det frulle här på jobbet.. gott!

1 kommentar:

  1. Vilket härligt paket du har att plocka fram nästa vinter! Visst är det härligt med grönt! Har faktiskt också stickat ett par vantar i Eskimå, de väntar bara på att bli ihopsydda...:(

    Har stickat flera par fingervantar och det är faktiskt inte alls svårt. Det är mycket enklare än det ser ut, fast det är ju lite pilligt!
    Kram Juliane

    SvaraRadera