onsdag 16 november 2011

Ännu en sjal..

Den där misslyckade tubsjalen jag visade häromdagen rev jag som sagt upp och tänkte ju istället göra en patentstickad tub. Den lilla bit jag hann sticka på den, krävde både mycket tid och garn. (Längre ner, kan du se hur långt jag kom på ett halvt nystan) Så istället blev det ännu en Shetland Triangle sjal. Oj, vad fort det gick att göra denna.. Så gött, med grövre garn och stora stickor.

Tack Åsa, för att du ville vara modell..





Beskrivning: Spetsstickad sjal
Mönster: Shetland Triangle Lace  Shawl (Ravelry-länk)
Garn: Drops Nepal
Färg: 3720 Mellanrosa och en kant av 3112 Puderrosa
Stickor: nr 8 mm
Övrigt: Snabbstickad!





9 kommentarer:

  1. Härlig färg och en superfiin sjal!

    SvaraRadera
  2. Den ser ljuvlig ut. Men hur snabbt gick inte det då?!
    Och varje gång när jag ser en fin spetssjal så tänker jag att jag måste försöka. Jag förstår inte hur trögt det kan vara att ta tag i det.... Hm!

    SvaraRadera
  3. Men då måååste du prova denna. Enkelt mönster som upprepar sig hela tiden... Välj grövre stickor och garn så får du ju snabbt resultat.. Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Jättefin sjal, blir sugen på att testa
    ha en bra dag

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg! Blir verkligen inspirerad och sugen på att sticka en likadan!

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg!
    Hur mycket garn gick det åt? Har några nystan Nepal i korgen där hemma...
    Katharina

    SvaraRadera
  7. Tack alla!
    @Katharina Det gick åt ca 3,5 nystan..

    SvaraRadera
  8. men oooo men ooooooo menooooooooooo
    så himla vacker!

    SvaraRadera
  9. Jättefin, och en härlig färg! Och ja, katter och stickning hör helt klart ihop! :)

    SvaraRadera