tisdag 30 mars 2010

Jag är såå stolt..

Swallowtailen är färdig och jag hur nöjd som helst med den.. Det har varit en del huvudbry, uppgivenhet och massor av räknande av maskor men samtidigt sån skön känsla när allt stämmer och maskorna går jämnt upp på varvet.. Jag gjorde 19 repetitioner av Budding Lace Repeat istället för 14 som det stod i mönstret och jag tycker den blev alldeles perfekt. Garnet är Malabrigo Lace och jag använde 4mm stickor.

Lägg märke till min glada sambo nere i vänstra hörnet :)

8 kommentarer:

  1. Verkligen snygg! Klart du ska vara stolt! Den sjalen står väldigt högt upp på min "att göra lista". Glad Påsk!!!

    SvaraRadera
  2. åhh vad snygg den är. Jag är klart avis, inser att det dröjer väääl länge innan jag har stickat en sån. Det har du gjort bra. Och med detta sköna garn:)

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha! Det är säkert massor av fel i den, men det struntar jag i.. för jag är såå glad att jag lyckats få ihop den!
    Glad påsk på er!

    SvaraRadera
  4. Den där har jag sett IRL minsann. SÅ himla himla fin! :)

    En colinettefråga: hur funkar det med frakt och sådär när man beställer?

    SvaraRadera
  5. Hihi.. Ja, man har ju inte varit sen på att berätta att den har jag minsann gjort själv :)

    Det tar ca två veckor att få hem det och priset har jag för mig går på den total vikten på garnet. Kan kolla mer exakt om du vill..

    SvaraRadera
  6. Inga bekymmer att få det skickat till Sverige?
    Om du har möjlighet så kolla gärna vad ert paket väger och vad frakten går på. Så har jag ngt att utgå ifrån :)

    SvaraRadera
  7. Jösses vad härlig! Läcker färg också!

    SvaraRadera