måndag 29 augusti 2011

Midnattslopp och virkade mössor


I helgen åkte jag och en jobbarkompis till Göteborg för att springa vårt 3:e Midnattslopp. Resan dit gick med tåg, så jag har haft en hel del tid att slå ihjäl. På ditresan blev det stickning på en Candle Flame Shawl som jag började på i våras och den tar tiiid. Efter lite garnshopping på Strikk på lördagen, har jag under helgen virkat några "Klubbmössor".

Växjö Lakers nya mössor?

Nu är det ju så häftigt att stadens hockeylag, Växjö Lakers, i våras gick upp i Elitserien. De har dessutom gjort om sin profil och bytt färger, så nu var jag ju "tvungen" att göra några nya mössor... :) Det har blivit lite testande av färgerna  hit och dit, men har nog landat i den med blå botten färg.

4 kommentarer:

  1. Tack.. Det är härligt att vara tillbaka i det underbara stick- och virkträsket igen :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina mössor du har gjort! Jag vill gärna köpa en mössa om du är intresserad att sälja. Hör gärna av dig till mig annbritt_hogman@hotmail.com // Ann-Britt

    SvaraRadera
  3. Jättefina mössor. Får man lov att fråga hur mycket en mössa skulle kosta? Är eventuellt intresserad av att köpa en. :)
    tinurx@gmail.com

    SvaraRadera