lördag 26 februari 2011

Namnbyte! OS-mössa blir Klubbmössa.

Funderar på att byta namn på mina OS-mössor. Här hemma heter de Lakersmössan, HF-mössan osv.. Så kanske att de är lite mer av Klubbmössor. Så fort jag levererar en mössa eller ger bort en, så får jag nya beställningar. Kul!
Igår levererades den översta, Växjö HF-mössan, till ett födelsedagsbarn. Och några timmar senare, så "pling" i mobilen... "Läcker mössa. Jag vill gärna ha två Växjö Lakers-mössor. Behöver dom om 3 veckor.." Tur att de går så fort att göra... En mössa tar mig ungefär en kväll framför tvn att göra. Men än så länge kör jag ränderna lite på känsla, har ingen strategi när jag börjar och har inte hittat det snyggaste mönstret på ränder ännu. Men det kommer nog... Så alla blir helt unika och olika varandra.


2 kommentarer:

  1. Snyggt! vilket garn och storlek på virknål är det?? :)

    SvaraRadera
  2. Tack :) Till dessa mössor använder jag DROPS Eskimo med virknål 7, virknål 8 om jag vill ha lite större mössa.. Till de senaste Lakers-mössorna jag gjort, har jag använt ett garn som heter Naturull.

    SvaraRadera