tisdag 17 augusti 2010

Saroyan #2

Den har varit färdig ett tag, men idag på morgonen tog jag mig i kragen och nålade upp den. Färgen och garnet är exakt detsamma som den jag gjort innan. Anledningen till det, är att denna är en beställning. Det är min kompis frisör som fick syn på den en dag när jag hade min på mig och ville så gärna ha en... Kanske kan det bli en klippning i utbyte... det skulle verkligen behövas i alla fall :)

Denna blev lite längre än den förra, den fick inte ens plats på yogamattan... På grund av lite misstag i början (jag missade några ökningar) så gjorde jag den 9 - 7 - 9.

3 kommentarer:

  1. Hur snygg som helst! Det blir nog inga problem att byta den mot en klippning! Jag får nog pröva det där mönstret!

    SvaraRadera
  2. hej hur mycket garn gick det åt i gram räknat

    SvaraRadera
  3. Hmm, jag har ju levererat sjalen så jag kan inte väga den. Men jag tror att det gick åt ca 180-190 gram, alltså nästan 2 nystan.

    SvaraRadera