måndag 5 mars 2012

Cool Cape

En stickad poncho till systerdottern som i veckan fyllde 11 år.
Grattis igen Tova!




Beskrivning: Slätstickad poncho med luva
Mönster: Cool Cape
Garn: Drops Andes
Färg: 0519m Mörkgrå, 9015m Grå, 4066 Lila
Stickor: nr 5,5 mm
ÖvrigtOj, vad många gånger jag började om på denna. När jag gjort nedersta kanten färdig, ser jag helt plötsligt hur ful den gråa färgen var. Köpte två nya och mycket finare gråa nyanser. La upp 288 maskor ännu en gång. Sen hann jag några varv tills jag inser att jag har vridit alltihop. Grrr, bara att riva upp allt igen och återigen lägga upp alla maskor och räkna, räkna, räkna... Men sen var det bara att köra på och rätt fort gick det faktiskt.




5 kommentarer:

  1. Supersnygg poncho! Gillar ditt färgval, och knapparna ser ut som små godisar :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Var lite osäker först, ifall den lila färgen skulle vara för "skrikig" till de dova grå tonerna. Men när knapparna och luvan väl satt på plats, kände jag att det blev en lyckad combo till en 11-åring :)

    SvaraRadera
  3. Men oj vad fin den blev!! Verkligen fina färger och de lila knapparna är verkligen underbara! Blir sugen på att sticka en jag också... Tack för inspiration! :)

    SvaraRadera
  4. MEn vad bra du är! Det bara rasar ut grejer från dina händer. Ponchon är nåt i stil med vad jag vill ha till mig själv, måste kolla in mönstret.

    SvaraRadera
  5. So cute! Simple, practical and pretty.

    SvaraRadera