lördag 1 maj 2010

Randiga Ishbel

Så, nu är hon äntligen färdig, min randiga Ishbel. Hon blev egentligen helt färdig för två dagar sen, men jag har inte riktigt haft tid och fota och lägga ut. Men här är hon, blockad och klar. Får se om hon kommer till användning nån gång, eftersom jag fortfarande tycker att hon är lite mesig i färgerna och den gråa ser lite ut som en smutsig vit. Hon är i alla fall stickad med stickor 4 i underbara Malabrigo Lace, färgerna heter Cuarenta och Polar Moon.

Fick ta hjälp av baksidan på en matta för att klara blockningen av denna storleken. Hmm, men jag insåg lite försent att jag kanske borde lagt en ren handduk eller nåt under sjalen.. för jag antar att mattan inte var helt ren under... Ja, ja..

1 kommentar:

  1. supersnygg!! tror absolut att den kommer komma till användning! fint med det randiga och helfärgade spetsen!

    SvaraRadera