onsdag 12 oktober 2011

Första tröjan!

Nu är den klar, min allra första stickade tröja. Cirka ett år tog den att slutföra. Lite lätt enformigt mönster när det bara är slätstickning. Och jodå, visst är det lite småfel här och där. Sömmarna är inte helt perfekta och fickan såg jag nu, att den sitter inte på samma ställe som på bilden till mönstret. Men känns ändå som det var så här det skulle se ut enligt mönstret. Men, men, jag är ändå såå nöjd över att nu slutfört den. Behöver jag nämna att färgen är Grå.. Och TACK M för de fina bilderna.


Beskrivning: Kort och vid tröja i Lin och bomull
MönsterBussarong i Lin

Garn: Strikk Lin och Jasmine (Bomullsgarn från Kinna Textil)
Stickor: 10 och 5 mm
Övrigt: Skulle varit dubbelt lin, men med tanke på kostnaden bytte jag ut en tråd till bomull. Lyckades hitta två nästan identiska färger. 

Höstbilder från Kronobergs Slottsruin.


Fotografen

4 kommentarer:

  1. Superfin! och väldigt fina bilder! Måste vara en skicklig liten fotograf... :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Grattis till första tröjan.

    SvaraRadera
  3. Så snygg, superfin! /Blenda

    SvaraRadera
  4. Vilken fin tröja! Tycker att din placering av fickan är snyggare än den i beskrivningen. Fin färg är det också och snygga bilder!

    SvaraRadera