tisdag 20 september 2011

Candle Flame Shawl

Äntligen är sjalen klar som jag påbörjade nästan för ett halvår sedan. Nu är den blockad och plåtad i helgens finaste väder...


Beskrivning: Sjal med spetsmönster
MönsterCandle Flame Shawl
Garn: Malabrigo Lace
Färg: Lettuce
Stickor: nr 4 mm
Övrigt: Superenkelt mönster. Kunde lägga ifrån mig den i månader och ändå kom jag ihåg mönstret när det var dags att göra några varv.. Jag gjorde en liten ändring som jag sett att några fler av er gjort. Gjorde tre räta maskor i var kant och 3 rätstickade maskor mellan lågorna. Sen som avslut blev det några rätstickade varv.




4 kommentarer:

  1. Ååh så fin den blev. Jag blir sugen på att sticka en till. Gjorde en gul i vintras/våras.
    Hur mycket garn gjorde du åt??

    SvaraRadera
  2. Så fantastiskt fin, härlig färg och så vackert mönster. Jättesnygg!

    SvaraRadera
  3. Taaack! :))
    @Medea. Det gick åt ca 70 gr till sjalen.

    SvaraRadera