torsdag 8 juli 2010

A:s nya raggisar

Ja, äntligen har jag fått något färdigt att visa upp. Jag satte ju lite press på mig när jag la upp bilder på de stora hålen han hade i de förra sockarna. Dessutom kom ju hans födelsedag lägligt, men tyvärr kunde jag bara slå in ena strumpan. Hann inte riktigt bli färdig... Men nu så!

De är stickade i Järbos Raggi, och jag tror faktiskt att jag stickar nåt som inte är 100% ull för första gången. (Ja, förutom då jag virkat i bomull och min lintröja) Det kändes faktiskt inte riktigt lika bra och naturligt som vanligt raggsocksgarn. Men jag fick lära mig i butiken, att för att de ska hålla bättre är det bra om det inte bara innehåller ren ull. Alternativet var att sticka in en tråd av nåt slag, men det kändes jobbigt.. Jag tog inspiration till hälen från MC-Chick´s senaste mönster Stripes & Chains.

Så här glad blev han i alla fall...

10 kommentarer:

  1. Ursnygga!!! Förstår att han skuttar av glädje!

    SvaraRadera
  2. Tack för din härliga blogg! Du har något att hämta på min sida. Hälsn Maria

    SvaraRadera
  3. Supersnygga inspirerande sockar!!

    SvaraRadera
  4. Supersnygga! Kul att kunna inspirera. :-)

    SvaraRadera
  5. Tack så himlans mycket för era fina kommentarer. Och tack Maria för Awarden :)

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder! Förstår att pojkvännen hoppar högt över så fina sockor!

    SvaraRadera
  7. Vilka fina sockar och härliga bilder!

    SvaraRadera
  8. ´Åååååhhhh......vilka fina sockor!
    Har du nåt mönster man skulle kunna få?
    Min son vill ha sockor.
    Ha en skön dag!
    Mvh
    Lena

    SvaraRadera
  9. Jag har stickat dom från ett av Järbos mönster. Kolla in på deras hemsida, www.jarbo.se, mönster nr 90326.
    Ha det gott!

    SvaraRadera