tisdag 21 september 2010

Oj, vad hände där liksom...

Vips så blev det 21 dagars frånvaro från bloggen.. Men det har faktiskt saknats både lust, tid och inspiration. Jag har lite titt som tätt kollat i mitt garn- och stickförråd, men det är alltid något som saknas. Antingen saknar jag stickor eller har jag inget garn som passar eller inspirerar mig.

Men i väntan på mitt nästa projekt har jag i alla fall virkat två mössor. Jag har gjort dom utifrån mönstret till OS-mössan, som ni hittar här. Otroligt enkelt mönster, men att virka är faktiskt himlans kul :) Sen fick det bli lite blommor på för att liva upp dom lite. Jag har virkat mössorna i Eskimo och med virknål 7. Den virkade blomman kommer härifrån och där använde jag virknål 6.


När jag började sticka förra hösten så kändes ju halsdukar lite sådär lagom "avancerat", så dessa två hittade jag i byrålådan nu när jag skulle fota. Den vita är mosstickad i Polaris och den rödgröna är gjord av Point5.

4 kommentarer:

  1. Vilka fina!! Jag har också lite bloggoinspirationstorka och är tacksam för finfin inspiration här hos dig! :)

    SvaraRadera
  2. Såå fina mössor. Jag har också fastnat, men inte i något träsk, jag tycker det är jätteroligt! Den tvåfärgade gillar jag mest, den är ljuv och timid och fräck och uppstudsig på på samma gång.

    SvaraRadera
  3. Hihi.. ja, det kanske var lite fel uttryckt av mig. Jag tycker faktiskt också att det är jätteroligt med mössor, det går ju fort dessutom. Jag kanske mer menade, att jag vill göra så mycket annat kul, men mössorna är så lättstartade och kul så vips har man en ny mössa på G.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera