måndag 5 december 2011

Flätor i Rowan Cocoon

Här kommer lite fler bilder på min gosiga tröja. Den är inte perfekt på något sätt, men eftersom detta är den andra tröjan jag någonsin stickat så måste jag ändå vara nöjd och glad över resultatet. Men en kurs i hur man monterar en tröja, hade suttit bra.



Beskrivning: Flätstickad tröja
Mönster: Drifter
Garn: Rowan Cocoon
Färg: 802 Alpine
Stickor: nr 7 mm
Övrigt: Lite sticksig är den allt och garnet luddar av sig ganska mycket.. men den är såå jättemjuk och gosig.



7 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Den är jättefin!!

    SvaraRadera
  2. Men wow! Vilken fin tröja. Den ska du vara riktigt stolt över. Förhoppningsvis kommer det väl lite köldgrader så att du kan ha den på fler ställen än ishallen....

    SvaraRadera
  3. Kanonfin! Och inte kan man tro att det är den andra stickade tröjan du någonsin gjort. Jag tycker det ser jätteproffsigt ut.

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen! (i efterskott, men ändå)

    Ha det gott!/Blenda

    SvaraRadera
  5. Nämen, nu blev det ju fel - det jag skulle skriva här hos dig var;

    Jättefin, och ännu finare var tröjan på!
    Ha det gott /Blenda

    SvaraRadera
  6. Kan bara hålla med! Jättefin tröja. Imponerande!

    SvaraRadera
  7. Tycker också att den är riktigt riktigt snygg! Du ska vara jätestolt och nöjd!

    SvaraRadera