torsdag 3 februari 2011

Volanger, volanger..

Ja, det är inte mycket till variation på stickningen här... "OS-mössor" och ruffles-sjalar.. (Fast det kanske är mer en fråga om att jag inte har något annat kul projekt på gång). Jag har i alla fall slutfört ännu en Just enough ruffles scarf, denna gången en vit i Drops Nepal och till volangen la jag till en tråd Vivaldi också för att få lite mer fluff iden.

Beskrivning: Sjal med volanger
Mönster: Just Enough Ruffles från Ravelry och länken är här
Garn: Drops Nepal, ca 3 nystan och i volangen Drops Vivaldi.
Stickor: nr 5,5
Kommentar: Återigen, den gick riktigt fort att göra och måååånga maskor att maska av...





3 kommentarer:

  1. Snygg sjal! Har länge haft detta mönster i mina gömmor kommer definitivt att sticka en nu när jag ser dina fina :-) Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  2. Nygammal stickare som blivit frälst på nytt! Jättesnygg sjal. Den kanske får bli mitt nästa projekt!

    SvaraRadera