lördag 10 december 2011

Sockor i avbruten mosstickning

Jag är fortfarande i stadiet där jag stickar saker för att jag vill testa på nya tekniker, mönster, garner, färger... Istället för att göra saker jag verkligen behöver eller kan ge bort.. Här är ett sånt exempel. Har sett både Dödergöks och Caloweenas fina strumpor med avbruten mosstickning. Hos Caloweena kan du dessutom få hela hennes mönster.

Beskrivning: Korta Sockar med avbruten mosstickning
Mönster: Zürich Socks (Ravelry länk)
Garn: Drops Fabel och Drops Delight
Färg: 2915
Stickor: nr 3 mm
Övrigt: Roliga att göra och resultatet blev mycket bra. Provade att sy ihop tån med Kitcheners Stich. Beskrivning på det kan du hitta här.



5 kommentarer:

  1. Vilka fina sockor,håller själv på med ett par tumvantar i ull som ska tovas,spännande, har inte stickat på många år
    Ha en riktigt skön helg

    SvaraRadera
  2. Jag har också tänkt testa avbruten mosstickning någon gång. Här finns förresten en svensk beskrivning av Kitchener's stitch.

    SvaraRadera
  3. Jag började också på ett par sådana, men disträ som jag är blev det en egen variant, avbruten resår kan man nog kalla det....
    Ska ta tag i det där någon dag. Gör om, gör rätt!

    SvaraRadera
  4. Superfina strumpor! Jag måste nog testa det där jag med.

    SvaraRadera