torsdag 29 september 2011

Behöver er hjälp!

Är sedan en tid tillbaka färdig med alla delarna till en tröja i Lin och bomull. Min allra första stickade tröja dessutom! Men eftersom jag inte riktigt hade koll på hur jag bäst skulle slutföra den, blev den bara liggandes. Men nu vill jag få den färdig..


Mina undranden är då.. Ska den blockas? (Jag tycker den ser lite ojämn och oformlig ut... ) Och i så fall, ska man blocka delarna var och en för sig och sen sy ihop den, eller blocka den färdigmonterade tröjan?

Säkert jättedumma och självklara frågor... men frågar man inte får man inget veta...

Tacksam för era råd och TACK i förhand :)

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag brukar tvätta, blocka, torka varje del platt och var för sig (tar måttband så att det är samma längd på ärmar osv). Sedan sätter jag ihop alla delar med säkerhetsnålar och först då syr jag. Jag tycker att det blir lättare att få ihop allt när kanterna är jämna. Hör av dig om du inte vet i vilken ordning man ska sy.

    Grattis till en hel tröja och lycka till! :-)

    SvaraRadera
  2. Säger samma sak som ovan , men visst det händer att jag blockar en tröja ihopsydd oxå.. Blir inte lika slät men funkar gör det ju , hehe=)

    SvaraRadera
  3. Tack för era tips.. Har tyvärr fortfarande inte gett mig på delarna. Men snart så..

    SvaraRadera