tisdag 15 juni 2010

Ett steg fram och två tillbaka

Ja, så känns det på stickfronten för tillfället. Tiden har inte heller riktigt funnits där. Jag har firat min födelsedag, äldsta sonen har fyllt 11, imorgon är det skolavslutning. Jobbet och lite träning behöver ju också hinnas med.

Fick bland annat ett presentkort på umbra i present. Så dit for jag idag för att shoppa loss lite och se vad mycket jag fick med mig hem. På beställning ska jag göra ännu en Saroyan så det blev garn till den. Garn till sambons nya raggsockar plus lite annat smått och gott som också fick plats i påsen. Men, lagret av garn behöver jag verkligen inte fylla på.. Trots det, känns det ändå som att det man behöver när man sitter i soffan och kommer på alla roliga projekt, finns liksom inte "på lager". Undrar när jag ska börja beta av min samling...

Sonen fick i och för sig mig att "slösa" upp ett nystan när han fick följa garnet till en splirrans ny cykel..

Min Laminaria jag började på för nån vecka sen har jag för övrigt repat upp, det var nåt med kombinationen av garn, stickor och mönster som inte kändes rätt. På stickorna har jag nu istället en Andrea´s Shawl som jag gör i ett grönt (!!!) Alpacka-garn. "Bottom Edging" är klar och nu är jag 5 varv in i "Border". Än så länge är jag nöjd med den i alla fall. Men bilder på den lägger jag ut när jag kommit lite längre.

Ciao så länge, nu ska jag sticka nåt varv innan sängen väntar!

3 kommentarer:

  1. Kul idé att "offra" ett garnnystan för att sonen ska hitta sin present. Va´ härligt garn du shoppat för din födelsedagspeng, mina går till en hundvalp.

    SvaraRadera
  2. Oj, en hundvalp... Vill också ha!!! Vad ska det bli för "sort"?

    SvaraRadera
  3. Ååh, presentkort i garnbutik är inte fel!
    :)

    SvaraRadera