torsdag 15 december 2011

Jobbar på både det ena och det andra..

Varför sätter man inte igång i god tid med sina stickade presenter. Jag gillar verkligen inte att behöva göra saker i stress, men vem gör det förresten? En kompis fyller år och henne vill jag ge nåt stickat. Och det är tänkt att överlämnas på lördag. Hon ska få en mosstickad tubsjal (den är färdig, ska bara blockas och trådar ska fästas) och ett par mosstickade vantar, den första är bara halvfärdig. Den ligger precis jämte mig, (eller jag snarare under mina armar) när jag jobbar, ifall jag får någon sekund över och kan sticka några maskor.. Hade tänkt göra en mössa till henne också, men där går gränsen.. :)


Helst ska man också hinna handla julklappar, jobba heltid, julstäda, pynta och gärna julbaka lite också. Ja, och för att inte tala om alla julklappar jag har tänkt sticka.. Sen har jag alla andras julklappar jag fått beställningar på. Men det är verkligen så roligt, att det finns nån som vill köpa mina saker. Tänk om dygnet hade haft några fler timmar.. så enkelt allt hade varit då..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar