tisdag 7 februari 2012

Pep pep..

Har fastnat i ett litet tråkläge med mina tröjor.. När jag väl kom till kragen på denna tröjan och när det bara skulle stickas en rät och en avig, blev den genast lite tråkig. För någon vecka sen, började jag då på en virkad kofta istället och då blev denna bara liggandes. Jag har också haft en liten oro för att den skulle vara för liten... Så ikväll åkte den på. Och storleken kändes faktiskt bra! Så nu har jag peppat mig lite för att fortsätta med den.


Nu ska bara halsen stickas klart, fyra knappar ska sys dit och sen är det bara ett litet hål under armarna som ska fixas. Tror, eller hoppas i alla fall att den kommer bli bra..



4 kommentarer:

  1. Jättefin! Verkligen värd att göra färdig! / Annika

    SvaraRadera
  2. Den var jättefin och fint foto, det med spegeln. Vad är det för garn och modell?
    /Sofia

    SvaraRadera
  3. Tack! Det är mönster 131-1 från Drops och garnet är Nepal.

    SvaraRadera
  4. Tack för inspirationen. Jag har min färdiga tröja på mig just nu. Snabbt stickat för att vara jag. Den finns att se på Ravelry. Jag heter Blomsterbona där. /Sofia

    SvaraRadera