måndag 31 december 2012

Årets sista dag = Inventering

Jag tänkte att jag så här på årets sista dag, skulle kolla över alla mina pågående projekt. Helt galet!! Vad är det för fel på mig? Även om jag har full koll på att jag är väldigt, väldigt dålig på att avsluta saker. Men så här dålig?? Så nu när jag väl började fota av allt, blev jag lite stum faktiskt...


Cirkelvirkad kofta. 
Trådar ska fästas och ärmarna ska sys dit.
Rätstickad sjal med ärmar. 
Ca 1/3 kvar att sticka.
Shetland Triangle Lace Shawl
Blev klar idag. Blockas och trådar ska fästas.
Spetsstickade handledsvärmare. 
Halva nr 2 kvar.
Virkad halsduk. 
Ja, inte min stil direkt.. 
Mormorsrutor. 
Tanken finns på en filt så småningom..
Lovvikavantar. 
Herregud, en ynka tumme kvar. Hur svårt kan det vara!
Raggsockor. 
Första gången jag provar Magic loop med båda sockarna samtidigt. Hmm, körde fast vid hälen. 

Kofta. 
Pågående just nu. Båda ärmarna på samma gång med Magic Loop..






















Instickade hörlurar. 
Här kom jag inte långt innan jag tröttnade..

Stickad mössa. 
Tanken var en ny stickad variant av Lakers-mössan.. Men den blev alldeles för stor.

Virkad mössa. 
Ännu ett försök till en Lakers-mössa. Här har jag råkat göra ofrivilliga minskningar. 
Åre mössa. 
Här har jag använt Point5, jag tänkte väl inte till innan... garnet är för tjockt och räcker inte.
Stickad Barnkofta. 
Mönstret krånglade och jag gav upp.
Virkade stolsdynor. 
Dessa var tanken att tovas. Sen ges bort.

Krokad halsduk. 
Varken min stil eller färgval.. Kroka går dessutom långsamt.
Stickade handledsvärmare. 
Något som legat i min UFO-låda vääääldigt länge.. Märkligt egentligen, för jag gillar både garnet och färgen.

Virkad filt med mormorsränder. 
Härliga färger. Men i passar inte in här i mitt svartvita hem. Så da tappade jag suget på att göra klart..

Stickad tröja. 
Har också legat i UFO-lådan länge..


Japp, det var allt. Vad tycker ni, har jag problem? Nu ska jag i alla fall tänka över vad som ska avslutas och vad som ska rivas upp.

Under tiden vill jag önska alla ett

GOTT NYTT OCH UNDERBART 2013!

KRAM

3 kommentarer:

  1. OJ vad modig du är!! För ett tag sedan städa jag ur mitt kontor där jag har alla ufon, hittade ett gäng men det vart snabbt många och jag tog fram en låda och satt dem där i och stängde för bättre tider ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha vad härligt att se! Jag hejar på. Kanske det ska bli en speciell ufoträff? Känner alltför väl igen detta.. Du gör så himla mycket fint mellan alla ufon :-)

    SvaraRadera
  3. Va härligt att se att man inte är ensam om att ha 1000 projekt på g. Dina ufo:n gav mig dessutom mer inspiration till nya projekt. Haha. Lycka till

    SvaraRadera