måndag 22 mars 2010

Ingen rolig vecka..


Det har blivit riktigt dåligt med inlägg den senaste veckan, men min fokus har legat nån helt annanstans.

Det började för exakt en vecka sen, när största sonen blev magsjuk med feber som följd. Han höll på hela natten så dagen efter var inte jag heller så pigg...

Sen gjorde jag helt fel på min Swallowtail så den struntade jag att sticka på under flera dagar... Usch, vad något som ena dagen är såå kul kan bara vara rena pesten nästa dag. Men lyckligtvis fick jag hjälp att reda ut vad som gått fel av Linda på Umbra, som jag visste också höll på med en Swallowtail.. Kanon Linda, tack för det! Så vips, är den ju jättekul att sticka igen! Var tur att jag la in en livlina, repade upp och gjorde om..


Sen började nästa son bli sjuk, det var dock inte magen för honom och ovanpå det, fick stora killen Theodor hosta och blev allmänt krasslig. Så det fick bli ytterligare en VAB-dag...

Det jag har pysslat med när jag inte kunnat sticka på sjalen så har jag faktiskt virkat. Jag kämpade som attan för att få en kanin färdig till min systerson som fyllde 3 i fredags. Men jag hann inte... :( Så nu när jag inte har sån stress så pausar jag lite från den.

Men oj, vad grejer man ändå hinner med på en vecka, man märker det först när man ska försöka sammanfatta lite.. Lite snabbt så har vi varit på 3-års kalas, kört Gokart, varit på hockeyträning och så var jag och barnen och såg på Alice i Underlandet sen så har vi såklart ätit och druckit gott.


Men pricken på i:et var väl ändå när sambon igår kommer hem från jobbet och är MAGSJUK!! Usch, jag vill inte mer nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar