onsdag 14 april 2010

Ole, dole, doff

Försöker testa mig fram lite på min Ishbel. Nu har jag även börjat lura på att göra den av lite Alpacagarn jag har hemma. Men det lutar åt att jag kommer fortsätta med den randiga i Malabrigo, men mest bara för att jag gillar Malabrigon så mycket. Tanken är att jag ska göra den slätstickade delen med ränder och sen gör jag spetskanten av det gråvita garnet, kanske att jag lägger in en lite bredare rand med det färgade garnet nånstans på vägen också. Blir det bra tror ni? Den blir mycket fräschare i alla fall tycker jag.

Ja, nu har man lagt några ytterligare timmar på att bara fundera och trixa... Tänk så långt jag hade varit med min ursprungliga Ishbel ifall jag kunde lagt denna tiden på att sticka istället... Det är så märkligt... i jobbet gör jag ju knappt inget annat än att kombinera färger, former och typsnitt. Men här har jag en hel del kvar att lära. När jag ser alla andras garn- och färgkombinationer så blir jag så avundsjuk, känns som jag aldrig riktigt får till det lika bra. Fast å andra sidan, är jag nog extremt kritisk och blir sällan nöjd med saker jag gör. Känner alltid att jag kunde gjort bättre liksom..


1 kommentar:

  1. Gillar verkligen färgvalet på den nedersta bilden! Lycka till med valet!

    SvaraRadera