fredag 27 augusti 2010

Jag skulle ju inte...

...handla nåt garn om jag inte har tänkt ut ett speciellt projekt till det. Men, så går det ju när man går in i en affär och bara ska titta lite. Man kan ju bara inte motstå.

Förra helgen var jag och två jobbarkompisar och sprang Midnattsloppet, så på lördagen innan loppet hann vi med en heeel deeel shopping. Vi började överst på avenyn och hade tänkt börja på Deisy Design, men tyvärr hade de lördagsstängt fortfarande. Så vi gick vidare, ut och in genom butiker hela långa dagen. Och det fick då bli en liten sväng in på Strikk.
Ja, ja, men projekt var det ju... kanske ett par kortare sockor i Noro Silk Garden Sock. Sen hade de rea på det gula bomullsgarnet, så en sjal av det kanske.. Ja, se där... då har jag ju lite projekt till dom :-) Eller har ni några andra kul förslag tar jag tacksamt emot dom, för jag har idétorka på det mesta just nu...

3 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig :) Mitt garnlager bara växer och växer.
    Kramiz Annika

    SvaraRadera
  2. Kroka säjer jag bara..:-) Fy tusan vad roligt det var! Nu gäller det bara att hålla igång, så man inte glömmer allt. Testa på krokning, är mitt förslag.

    SvaraRadera
  3. Ja, den kursen missade man ju tyvärr :( Vad kul å lära sig nåt nytt.. För mig har det blivit virkning för hela slanten.. Så är i stort behov av mer bomullsgarn. Tittar nog in imonn..

    SvaraRadera