måndag 9 augusti 2010

Semestern 2010

Här kommer ett inlägg helt utan inslag av stickning och jag vill varna för att det blev aningens långt. Det handlar lite om vad jag har pysslat med de senaste fyra veckorna.. för så himlans mycket stickning har jag inte hunnit med. Jo, förresten ännu en Saroyan har jag ju gjort, men det bloggar jag mer om senare..

Kapelluddens camping, Borgholm

Första veckan på semestern packade jag bilen full med sovsäckar, liggunderlag, tält och andra behövliga saker för en tältsemester i Borgholm med barnen. Kan ju nämna att jag aldrig har slagit upp ett tält ensam förut. Här fick vi i alla fall mycket sol och en massa bad. Men tyvärr fick vi efter fem dagar packa ihop och bokstavligen slänga ihop alla prylar och trycka in dom i bilen för att sen fly från Öland under värsta åsk- och regnovädret.

Kvällsdopp i poolen..

En härlig heldag i Köpingsvik

Yngste sonen med sin storfångst!
Bullerbycup, Vimmerby
Sen hade jag några dagar alldeles för mig själv som jag kände jag ville fylla med något. Så det bar av till Vimmerby för att heja på min fina systerdotter som spelade Bullerbycup. Jag fick bo med syrran och hennes man i deras lånade husbil. Blev några mysiga dagar där..

Tova in Action!

Stockholm
Sista veckan på semestern tog barnen och jag tåget mot Stockholm. Det blev några alldeles typiska turistdagar. Men bra hade vi det, trots massor av timmar i köer!

Första dagen började vi på Djurgården, det började med ca en timmes kö in på Junibacken..

...och vi köade in till Vasamuseet..

.. sen avslutade vi köandet för dagen in på Aquaria.

Dagen fick avslutas på Fotografiska, vilket inte alla uppskattade lika mycket som jag..

En stund på Balkongen blev det innan läggdags..

Nästa dag var det dags för Skansen och Gröna Lund.

Ett sånt här växthus skulle man ha...

Efter ca 4 timmar på Skansen traskade vi ner mot Gröna Lund. Låååååånga köer på alla attraktioner och massor av folk överallt. Hann med 9 åk på 9 timmar... Men barnen var nöjda och glada hela tiden i alla fall :)

Men något bra med denna dag, var att jag upptäckte att Martin Stenmark uppträdde på kvällen.. Mmm...

och barnen gav sig inte förrän vi fick 1:a vinsten med oss hem, blev tyvärr rätt dyrt godis..

Sista helgen innan jobbet väntade tillbringdes en del nere på stan. Det var konserter, karuseller och öltält = mycket folk.. Kollade på artister som Darin, Anders Fernette, Timotej, Lovestone.. ja, och så följde Martin Stenmark med oss till Växjö. Tänk, två dagar i rad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar